Unge iværksættere skaber succesfulde modebrands på stribe

Dansk iværksætteri går tilsyneladende en lys fremtid i møde. Det er blevet mere og mere eftertragtet at blive iværksætter, hvilket er en positiv udvikling for det danske erhvervsliv. Vi kan bl.a. takke ungdommen for den flotte udvikling, da antallet af unge iværksættere er stødt stigende. I øjeblikket kan vi følge med i, hvordan unge iværksættere skaber succesfulde modebrands på stribe.

Mød Mathias Kjærgård: Ung iværksætter med eget tøjbrand

Mathias Kjærgård er navnet på en ung iværksætter, som formår at kombinere sin passion for henholdsvis mode og iværksætteri. Iværksætteren har etableret sit eget tøjbrand, som er blevet lanceret fornyligt. På trods af sin unge alder har Mathias Kjærgård arbejdet med tøj og grafisk design i 6-7 år. Som 18-årig tog han det afgørende spring og stiftede sin virksomhed.

mathias-kjaergaard-troeje

Mathias Kjærgård har specialiseret sig i at designe, udvikle og producere herretøj i høj kvalitet. Der er ikke gået på kompromis med hverken kvalitet, pasform eller design, da iværksætteren vil være bedst på alle parametre. Salget foregår på www.mathiaskjaergaard.com, hvor der forhandles herremode til hele verden.

På hjemmesiden finder man også en overskuelig størrelsesguide, som man med fordel kan benytte sig af. Mathias Kjærgård yder kundeservice pr. mail, hvor de sidder klar til at assistere forbrugere fra hele verden. Der er høje ambitioner med webshoppen og tøjmærket, som forventes at blive en stor international succes.

Unge har sans for mode og trends

Det er ikke helt uden grund, at unge er glade for at starte modebrands. Det er nemlig svært at erklære sig uenig i, at danske unge har sans for mode og trends. Vi har at gøre med en kreativ og innovativ generation, som ikke er bange for at tænke nyt og udfordre markedet.

Selvom begrebet curlingbørn fortsat eksisterer og jævnligt bliver anvendt, er der også mange børn og unge, som ikke er bange for at opleve modgang og nederlag. Modebranchen er benhård, hvorfor det kun er de bedste, der kan overleve. Det er dog ikke noget, der skræmmer unge iværksættere.
Er det på tide at få iværksætteri på skoleskemaet?

Der har af flere omgange været snak om at sætte iværksætteri på skoleskemaet. Foreløbigt er der ikke blevet gjort noget ved det, men det er måske snart på tide. Skal den positive udvikling fortsætte i samme retning, er det afgørende, at iværksætteri får større opmærksomhed. Unge mennesker skal lære, hvordan man stifter en virksomhed, hvordan man betaler moms, og hvordan man skal lægge et budget.

Der er efterhånden mange iværksættere, der har kæmpet for at få iværksætteri på skoleskemaet. Det er en sag, som bl.a. Casper Blom og Mads Lund har kæmpet for. Det er kun fremtiden, der kan berette om, hvorvidt folkeskoleelever bliver introduceret for iværksætteri.

På trods af det manglende fokus på iværksætteri i folkeskolen er der alligevel mange unge, der vælger at stifte virksomhed. Den yngre generation af iværksættere er også gode til at dele tips og tricks via blogs og sociale medier. Amino er fortsat et af de steder, hvor mange iværksættere mødes og debatterer om relevante emner.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.